De mégis milyen előnyökkel járhat egy iratmentes iroda?
Időmegtakarítás
Egy vállalkozásnál rengeteg dokumentumra van szükség az eredményes munkavégzéshez, illetve egy irat megannyi dolgozó keze alatt fordul meg egy nap folyamán.
A munkavállalók gyakran órákat töltenek az iratok keresgélésével, felettébb sok idő telik el, mire hozzáférnek egy-egy irathoz és el is tudnak kezdeni velük dolgozni.
Nem is beszélve arról, hogy egy hatékony dokumentumtárolási rendszer kialakítása és karbantartása még több időt vesz igénybe. A különféle papírok nyomtatása, sokszorozása pedig szintén egy időigényes feladat, amit akár könnyedén meg is spórolhatunk.
A legjobb megoldás ezekre a problémákra a dokumentumok digitalizálása, ezzel együtt egy iratmentes iroda kialakítása, ahol nem kell több időt pazarolni feleslegesen.
Költséghatékonyság
A dokumentumok számának növekedésével egy cég költségei is jelentősen emelkednek, hiszen egyre több papírt, patront kell vásárolnunk.
Mindemellett a dolgozók ideje egyben költség is, amit nyomtatással töltenek vagy éppen az iratok rendezésével, karbantartásával, keresgélésével.
Adatvédelem
A féltett iratok a legtöbb esetben a munkavállalók által / hibájából kerülnek illetéktelen kezekbe, tehát az adatvesztéssel és lopássak járó költségeket is megspórolhatjuk, ha iratmentes irodát hozunk létre.
Iratmentes iroda kialakításakor az is fontos szempont, hogy a már digitalizált dokumentumokat megfelelően semmisítsük meg, úgy, hogy a továbbiakban ne kerülhessen rossz kezekbe.
Ha pedig vannak olyan rendkívül érzékeny iratok, amelyeket feltétlen szeretne fizikai állapotában is megőrizni egy vezető, akkor érdemes külsőleg tárolni azokat, ezzel foglalkozó szolgáltató segítségével.
A digitalizálást követően érdemes egy olyan dokumentumkezelő programot alkalmazni, amely elősegíti a digitális iratok könnyű, gyors és szervezett kezelését és felhasználását.
Persze lényeges megemlíteni azt is, hogy ezeknél a dokumentumoknál eldönthető az is, hogy ki kapjon hozzáférést az egyes iratokhoz, tehát az elérés korlátozható. Mindebben pedig nagy segítségedre lehet a Rhenus.
Mi a Rhenusnál, egy olyan saját szerverparkkal rendelkezünk, amelyen a digitalizált adatok könnyedén tárolhatók és hozzáférhetők, illetve jogi szempontból is tökéletesen megfelel a környezet előírásainak.
Kényelem
Az iratmentes iroda koncepció megvalósításával rengeteg helyet szabadíthatsz fel, hiszen a sok irattárolótól megszabadulhatsz vagy akár felhasználhatod más, fontosabb dolgok tárolására is.
Emellett óriási előny, hogy a fentebb említett dokumentumkezelő rendszer kialakításával, mindössze pár kattintással kereshető és elérhető a cég bármely dokumentuma, bármikor, bárhol, bárki számára.
Home office
A koronavírus okozta jelenlegi veszélyhelyzetben még inkább fontosabbá vált a dokumentumok digitalizálása.
Az iratmentes irodák kialakítása most még jelentősebbé vált, mint valaha. Rengeteg vállalkozás került nehéz helyzetbe és megannyi dolgozó válik munkanélkülivé.
Ahol pedig nem kerül sor a munkavállalók tömeges elbocsájtására, ott pedig a legtöbben home office-ba kényszerülnek.
Tehát a szervezett és eredményes munka fenntartása érdekében szükséges egy egységes digitális rendszert létrehozni a vállalati dokumentumkezeléséhez. Hiszen, a cégeknek lehetővé kell tenniük, hogy dolgozóik otthonról is zökkenőmentesen hozzáférhessenek a különböző iratokhoz.
Ha többet szeretne tudni arról, hogy a Rhenus Office Systems Hungary Kft. hogyan segíthet abban, hogy az irodáját iratmentessé tegye, akkor kattintson ide és vegye fel a kapcsolatot velünk az oldal alján, mi pedig hamarosan keresni fogjuk!
ÍRJON NEKÜNK!