Napjainkban egyértelműen a munkahelyi digitalizáció az, amivel egy cég versenyelőnyt szerezhet, fejlődhet és sikeresebbé válhat, feltéve, hogy képes megfelelően integrálni a szervezetbe az új technológiákat.
Ma már számtalan érvet fel lehet sorakoztatni a munkahelyi digitalizáció mellett, nézzünk is ezek közül néhányat:
1. Az alkalmazottak elkötelezettségének növelése
Napjainkban már számos felmérés bizonyítja, hogy átlagosan a munkavállalók mindössze 15-30 százaléka elkötelezett teljes mértékben a munkája/munkahelye iránt. Ezekből a számokból pedig tökéletesen látszik, hogy rendkívül nagy a munkájuk iránt nem elkötelezettek száma, akiknek egy része ráadásul nyíltan ki is fejezi az elégedetlenségét. Ezzel pedig nem csak a munkahelyi légkört rontják, hanem a cég eredményességét is.
A 21. században bizony az elkötelezett munkavállalók jelentik az egyik legnagyobb előnyt és értéket egy vállalkozás számára. Egy elkötelezett munkavállaló motivált, pozitív és szenvedélyes, de a legfontosabb, hogy tud azonosulni a cég céljaival, illetve a saját maga fejlődése mellett, a szervezet fejlődése és sikere a legfontosabb számára.
Az innováció, a munkahelyi digitalizáció pedig segíti az elégedettség és elkötelezettség növelését a munkavállalók körében, hiszen ki ne szeretne egy rugalmasan, hatékonyan és korszerűen működő cég tagja lenni.
A munkahelyi digitalizáció modernizálja, felgyorsítja, leegyszerűsíti és megkönnyíti a cégben lezajló mindennapi munkafolyamatokat, ami egyértelműen vonzó a munkavállalók számára. Persze, mindez csak akkor igaz, ha a vezetés megfelelően és világosan tudja kommunikálni az alkalmazottak felé a munkahelyi digitalizációval járó előnyöket.
2. A munkaerő generációs sokfélesége
A munkaerő összetétele sok szervezetben -különösen a nagyobb vállalatoknál- jelentősen diverzifikált, tehát a korosztályok tekintetében igen sokféle. Ez pedig nem jelent mást, minthogy az egymással dolgozó különböző korú munkavállalók másféleképpen fogják fogadni a munkahelyi digitalizáció hírét, majd az azzal járó következményeket is.
A mai fiatal generáció már ebbe a technológiailag fejlett digitális világba születtek vagy legalábbis ebben nőttek fel, így kényelmesebb számukra a digitális környezet, mint az idősebb munkavállalók számára.
Ennek következtében a fiatalabb munkavállalók nagy valószínűséggel könnyebben fognak tudni alkalmazkodni a munkahelyi digitalizációhoz, sőt, számukra kiemelkedően pozitív az efféle innováció.
Azonban az idősebb munkavállalók számára frusztrációt okozhat, ha egy cég nagyon összetett, bonyolult vagy sokféle digitális rendszert, szoftvert próbál integrálni a szervezetbe.
Ajánlott tehát a munkafolyamatokat leegyszerűsítő, az átláthatóságot és kényelmet szolgáló rendszerek bevezetése, így minden korosztályú alkalmazott képes lesz könnyen alkalmazkodni a munkahelyi digitalizáció okozta új helyzethez.
3. Rugalmas és hatékony munkafolyamatok
A munkahelyi digitalizáció következtében az adatok könnyen elérhetővé válnak, hiszen bárki, bármikor és bárhonnan hozzájuk férhet. A munkavállalók számára ez időmegtakarítást is jelent, így a munkavégzés hatékonyabbá, rugalmasabbá és fókuszáltabbá válik.
Mindemellett a cég által addig felhalmozott és a későbbiekben felhalmozandó papírok csökkentésével rengeteg hely és költség takarítható meg.
4. Tehetségek vonzása és megtartása
A mai alkalmazottak számára egyre fontosabb a munkakörnyezetük, így egyre inkább olyan vállalatoknál szeretnének dolgozni, ahol a munkahelyi digitalizáció megvalósult. A modern üzleti környezet változásával egyre nehezebb bevonzani, de még inkább megtartani a valóban tehetséges munkavállalókat.
A fiatal generáció leginkább olyan munkahelyet keres, ahol rugalmasak a feltételek, hosszútávon kellemes környezetben dolgozhat és nyitottak a digitális megoldásokra, szem előtt tartják a jövőt.
A munkahelyi digitalizáció megvalósításával párhuzamosan elengedhetetlen, hogy az alkalmazottak megfelelően edukálva legyenek, illetve gyakran új, digitális rendszerekben jártas munkatársak felvétele is szükséges. A digitalizációval a munkahelyi élmény is fokozódik, így a leendő munkatársak számára is vonzó lesz a vállalat.
5. Magasabb minőségű szolgáltatás/termék és ügyfélélmény
A munkahelyi digitalizáció hatására, az egyre magasabb minőségű termékek és szolgáltatások kivitelezése is valószínűsíthető.
Hiszen, ha a vállalatban zajló folyamatok fejlődnek, modernizálódnak és hatékonyabbá válnak, akkor ez az értékesítendő termékre/szolgáltatásra is óriási hatással lesz.
A munkahelyi digitalizáció következtében az ügyfelek, illetve az ügyfélélmény növelése is nagyobb fókuszt kaphat, ezzel emelve a vállalkozás státuszát és színvonalát. A digitalizálással járó előnyök tehát nem korlátozódnak a vállalaton belül zajló folyamatokra, rendkívül nagy hatással vannak a kifelé irányuló folyamatokra is.
Ha többet szeretne tudni arról, hogy a Rhenus hogyan segíthet a dokumentumok digitalizálásban, akkor kattintson ide és vegye fel a kapcsolatot velünk az oldal alján, mi pedig hamarosan keresni fogjuk!
ÍRJON NEKÜNK!